Tuesday, December 26, 2006

Tonttu

Tämä otus valmistui eilen. Osien neulominen sujui hyvin, mutta tontun kokoamiseen kului aika lailla energiaa. Homman hyviin puoliin kuului uuden oppiminen, nimittäin mattress stitch jolle on taatusti käyttöä toistekin sillä saumoista tuli todella siistit. Suunnitelmissa on myös neuloa tontulle kaveri, joten kokoaminen ei selvästikään ollut ylitsepääsemätöntä. Kun/jos kaveri pääsee puikoille kokoan kyllä osat vähitellen.

Den här filuren blev klar igår. Enligt den ursprungliga planen skulle den vara klar till jul, men att stressa inför jul är emot mina principer, så istället blev den så sakteliga ihopsydd under julaftonen och juldagen. Jag gillar det färdiga resultatet och om jag bara sytt ihop och fyllt delarna allt eftersom hade det nog varit roligare som helhet. Något som däremot är bra är att jag äntligen tog mig tid att kolla upp hur man gör mattress stitch (smygsöm?) och insåg hur fina sömmar man faktiskt får till. Eftersom jag dessutom fuderar på att sticka honom en kompis var syjobbet kanske inte oöverkomlig ändå.
(Garn: Hifa 2 och Idena Happy, stickor 2,5 mm och 4 mm)

3 Comments:

At 6:19 PM, Anonymous Anonymous said...

Onpas ihana tonttu!

 
At 8:26 PM, Blogger iso gnu said...

Hauska tonttu!
Sauma on tosi siisti ja helppo ohje. pitänee kokeilla joskus!

P.S kolmaskin slipari valmistui, mutten voi kuvata sitä vielä, kun se vanhimman tyttären lahja ja hän saapuu Keski-Suomeen vasta huomenissa. Taas kolmas väri! Mun sliparit on nyt tehty -- ehkä. Ne on jotenkin nopeita, kun ei ole hihoja. ;)

 
At 4:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Hei! Gnomen din ble kjempefin! Nydelig bilde også ;o) GOD JUUUUL!
Hilsen
Unni

 

Post a Comment

<< Home